... 2- موسیقی مطالعه ای فرانسوی نشان داد که گوش دادن به موسیقی به کاهش درد در افراد مبتلا به درد مزمن پشت کمک می کند. مطالعه دیگری نیز نشان داد که نزدیک به نیمی از بیماران مبتلا به سرطان ...
ممکن است موجب التهاب کبد شوند، اما ویروس ها شایع ترین عامل ایجاد کننده بیماری هپاتیت هستند؛ رشد و نمو ویروس ها موجب آسیب و اختلال در فعالیت های کبدی می شود. در حال حاضر چند نوع هپاتیت داریم؟ تاکنون حداقل 6 نوع ویروس مسوول بروز انواع مختلف هپاتیت شناسایی شده اند که نامگذاری آنها طبق حروف الفبای انگلیسی صورت گرفته است. ...
پیشگیری از سرطان را به چالش می کشد. بیشتر موارد سرطان را می توان با افزایش میزان تقسیم سلول های بنیادی در بافت درگیر بیماری، توضیح داد. در واقع این افزایش تعداد تقسیم، شانس تجمع جهش در ژن های مرتبط با سرطان را افزایش می دهد. با وجود این، پژوهش های مستقل نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض عوامل خطر محیطی برای ابتلا به سرطان ضروری است؛ ...
بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان و همچنین زنان و مردان قدبلندتر 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست (ملانوم) هستند. بیشتر مستعد آسیب و صدمه بدنی نتایج یک مطالعه نشان می دهد در حین سقوط، افرادی که 20 درصد بلند قدتر از دیگران هستند میزان انرژی جنبشی تولید شده آنها در طول سقوط دو برابر دیگران است. ...
غذاهای فرآوری شده در طبقه بندی مواد سرطان زا، هم رده با سیگار هستند وقتی افراد، شخصی را می بینند که سیگار می کشد بلافاصله با خود فکر می کنند که این شخص چقدر به سلامتی خود ضربه می زند، " آسیب زدن به خود " و چگونه با بلعیدن این سموم خطر ابتلا به سرطان را در بدنش افزایش می دهد. ...
.... شواهدی دال بر این است که خوردن روزانه یک الی چند عدد گردو می تواند شما را از ابتلا به آلزایمر نیز حفظ کند و یا حداقل درصد مبتلا شدن به این بیماری را کاهش دهد. مصرف گردو می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید، به مصرف مواد غذایی ناسالم نیازی نداشته باشید. یک مطالعه در این باره نشان داده است، ...
. به علاوه این که برخی تحقیقات جدید دیگر نشان داده اند که مصرف پیاز می تواند تا 73 درصد از ایجاد سرطان رحم و تا 25 درصد از سرطان سینه پیشگیری نماید. انواع آجیل مصرف متعادل انواع مغزها و سویا به شکل روزانه سبب کنترل فشارخون و پیشگیری از سرطان سینه و دیابت نوع 2، تنظیم خواب و کنترل اشتها و پیشگیری از گرگرفتگی بعد از دوران بارداری در بانوان می شود. ...
مطالعه ای که در نشریه American College of Nutrition منتشر شد، نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از گردو به بهبود جریان خون و فشار خون در بزرگسالان دارای اضافه وزن منتج شده است. به همراه ویژگی های آنتی اکسیدانی قوی، پروتئین های موجود در گردو با سلول های سرطانی روده بزرگ و پستان مبارزه می کنند. برخی مطالعات توانایی گردو در مهار رشد سرطان های پستان، روده بزرگ، پروستات و کلیه در موش ها را نشان ...
فواید شیردهی این است که از شما در برابر سرطان سینه محافظت می کند. مادرانی که به کودکشان شیر نمی دهند، در مقایسه با مادران شیرده بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان سینه و سرطان تخمدان هستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که احتمال ابتلا به سرطان زنان شیرده 25% کمتر است. هرچه مدت زمان شیر دهی بیشتر باشد، احتمال آن کمتر می شود. ارتباط بین شیردهی و کاهش ابتلا به سرطان هنوز مشخص ...
... 1 کاهش خطر ابتلا به دیابت به گزارش پژوهشگران دانشگاه هاروارد، مصرف حداقل دو وعده برنج قهوه ای در هفته موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. گفته شده مصرف فقط 50 گرم برنج قهوه ای در روز سبب کاهش 16 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. 2 سرشار از فیبر ...
...، سلول ها و اندام های مختلف بدن انسان است، افرادی که مقدار زیادی پتاسیم توسط رژیم غذایی شان دریافت می کنند، خطر ابتلا به سکته مغزی به ویژه ایسکمی مغزی در آن ها کمتر از دیگران است. 4. کنترل دیابت مطالعات نشان می دهد کسانی که معمولا بعد از غذا کشمش می خورند، قند خونشان نسبت به کسانی که از سایر تنقلات فرآوری شده استفاده می کنند، ...
...: تحقیق جدید نشان می دهد مصرف دوز بالای ویتامین های B6 و B12 ریسک ابتلا به سرطان ریه را در مردان سیگاری افزایش می دهد. به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، دلیل این ارتباط مشخص نیست اما محققان معتقدند ویتامین ممکن است رشد سلول های سرطانی را که از قبل بواسطه استفاده از دخانیات آغاز شده اند، تشدید کند. ...
... یک مطالعه که در Circulationمنتشر شده، نشان می دهد که بعد از خوردن روزانه 2.5 اونس بادام زمینی به مدت یک ماه، کلسترول کل در شرکت کنندگان این آزمایش، به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود و چندین عامل خطرناک دیگر که مربوط به بیماری های قلبی است نیز کمتر شده بود. خوردن بادام ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد. سیب ...
از این موش ها، مغز، جگر و بیضه های کوچک تری داشتند؛ که رشد آن ها متوقف شده بود. برخی از آن ها روده های بزرگی داشته و هم چنین نواقص کبدی (Cirrhosis of the liver) نیز در آن ها مشاهده می شد. علاوه بر همه این ها، سلول های معده و روده این موش ها تکثیر زیادی پیدا کرده بود؛ که نشانه بروز علائم سرطان (Cancer) در این موش ها بود.[2] ...
بافت های چربی میزان بیشتری ترشح پروتئینFGF2 داشته اند و تعداد بیشتری از سلول ها به تومور های سرطانی تبدیل شدند. این موضوع بیانگر این است که چربی چه در موش ها و چه در انسان ها می تواند از یک تومور به تومور بدخیم تبدیل شود. طبق گفته پروفسور برنارد: با وجود رابطه اضافه وزن و ریسک ابتلا به سرطان، تحقیقات ما نشان می دهد اندازه گیری نمایه توده بدنی یا BMI بهترین گزینه سنجش این موضوع ...
... - در ماه اول گذاشتن آی. یو . دی باید از روشهای پیشگیری دیگری به طور همزمان استفاده کرد. - جهت کنترل و معاینه بایستی یک ماه بعد ، سه ماه بعد و سپس سالی یکبار به مرکز بهداشتی یا پزشکی مراجعه نمود . - در خانم هایی که در طول سه سال اخیر آزمایش سرطان دهانه رحم (تست پاپ اسمیر ) انجام نداده اند، انجام این آزمایش ...
انجام شده در سال 2012 نشان می دهد افرادی که تنها یک لیوان آب چغندر نوشیده اند به طور موقت فشار سیستولیک کمتری داشتند. مطالعه دیگری که در سال 2008 و در مجله پرفشاری خون منتشر گردید نشان می دهد که نوشیدن آب چغندر قرمز می تواند تا 10 میلی متر جیوه فشار را کاهش دهد. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: ...
... 1- آزمایش APS (سندرم آنتی فسفو لیپید) APS یا همان سندرم آنتی فسفولیپید یک اختلال خود ایمنی است که منجر به محدودیت رشد جنین یا از دست دادن آن می شود. این سندرم می تواند باعث افزایش لخته خون شده. گاهی اوقات زمانی که چنین شرایطی بروز می کند، جفت تشکیل نمی شود. 2- TSH (هورمون محرک تیروئید) این آزمایش نشان می دهد که آیا شما مشکلی در تیروئید شما وجود دارد ...